ÅTER

Jaha ja, då var jag åter i nyköping. Sitter som vanligt i sängen med lapptoppen i knät, ingen kan tro att jag varit borta härifrån i hela tre veckor.

Det är mycket som jag tänkt göra på semestern som inte blivit gjort men också en del som jag inte tänkt.

Nu har jag i allafall inhandlat en massa för att börja med LCHF i morgon, har faktiskt smygbörjat lite idag förutom mannagrynsgröten i morse och en BicMac på Mc Donalds......

Fick ju tips om en förelänsning som finns på youtube och när jag tittade på den blev även Igge intresserad och nu tänker även han försöka sig på att äta LCHF men tror nog att han behöver trappa ner lite på kolhydrater eftersom det är det han lever på.Igge vill prova om han kan få bort en del värk som är MS relaterad. Det finns inget som säger att det skulle vara så men han vill prova och jag tror nog inte att han kommer må sämre.

Idag gjorde jag blomkålsmos och det var "smaskens" tyckte vi båda på. Koka blomkålen mjuk, stöt den och blanda i en klick smör och grädde, kryddade med fem peppar och salt. Till det hade vi kassler som jag bredde med smältost och gratenerade kasslerskivorna en stund i ugnen.

Men imorgon är det alvar.
Tack för tipsen och du Veronica får vara kritisk, kanske har du rätt men det får vi se och hjärtat behöver du inte orora dig för.

Systeryster: jo jag rör på mig men den här sommaren har det inte varit tillräcklig.

Vi får vänta med spänning på hur det går och om det finns någon klänning som jag kan ha på mig på storfesten i höst.

...Nilla...


Kommentarer
Postat av: Veronica

Då litar jag på dej och att det är okej för ditt hjärta, men jag tänker bara på att LCHF-kost innehåller väl en del fett va?! Är bara rädd om dej!! Men jag tvivlar inte på att det funkar, hört många som fixat det med den metoden men sen då...? Ska du leva på LCHF-kost hela livet? (Ska jag säga... Jag menar, ska jag leva på Naturdiet-kost hela livet då kanske eller...?!). Men nej jag tror du kommer fixa det galant! Kör på bara, klart du ska ge det en chans, bara det inte är farligt!! Puss och Kram

2011-07-18 @ 19:30:19
URL: http://tjockvawa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0