Första veckan med nya matvanor.

En vecka med de nya matvanorna, LCHF, och det har gått riktigt bra. Inga större problem bara lite lätt huvudvärk en dag. Tycker att jag mår bra och orkar faktiskt mycket mera, eller är det inbillning?

Visstt finns det saker jag saknar, som t.ex. frukt, känns konstigt att jag ska knalla förbi frukhyllorna när jag är och handlar. Jag saknar också något smakrikt att dricka, vin är ju tillåtet i måttliga mängder men det kan jag inte dricka hela tiden.

I morgon ska jag väga mig och se om det händer något med min övervikt. Min äkta hälft som även han provar LCHF har tappat vikt vilket inte var meningen för hans del, hans BMI ligger under 25. Han testar LCHF för att se om den hjälper något mot hans MS-värk.

Nu kokar min broccoli som ska mosas med grädde och smör, till det en smörstekt kotlett, dricka blir det Ramlösa.

Längtar till morgondagen och tycker att livet är bra.

...Nilla...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0