Maca



Ännu en drog som jag är i inställningsfas på.....jo men jag tar den varje morgon i min smootie. Namnet är MACA Den har en liten smak av palsternacka och pepparrot men inte så det stör för mycket. Nja Smootien jag tog innan drogtiden smakade bättre men vill ha bli pigg får man lida ..... hittar inget bra rim.

Maca ska ha stärkande och uppiggande effekter. Den ska ge extra energi och mental skärpa, stärka immunförsvaret och förbättra uthållighet och styrka. Den ska också förbättra libido = sexuella förmågan.

Maca ska vara en bra källa till aminosyror och byggstenar för hormoner. Den är en rotfrukt som odlas i höga bergspartier och kräver kallt klimat. Den finns i en del naturmedel för klimakteriebesvär och PMS. Den anses också öka fertiliteten vilket jag inte har något större intresse av.

Torkad Maca som det här är är rik på spårämnen som Selen, Magnesium och järn. Förpackningen jag köpte innehåller 250 gram och kostade 127 kronor. Den lär räcka ett tag om jag inte tar en överdos.

Det står att man kan ta den enbart, bara blanda entesked i ett glas vatten men eftersom jag gör det med Spirulinan tror jag inte jag ska utsätta mig för det också.
 
Min morgonsmootie innehåller oftast cirka en till två dl sol havre, en banan (liten), några gojjebär, en tsk maca pulver, frysta blåbär och frysta hallon och ibland en filead apelsin. Mixa ihop det till en slät massa och dricker, gott och mättande.

Imorgon är det midsommar och då kommer förutom mina droger också en del alkohol rinna ner. Vi får se hur pigg jag är på lördag.



...Nilla...


Kommentarer
Postat av: Frank Robert

Tänkte ge lite tips till en sund och näringsrik frukost.



Börja dagen med: Chlorella i ett glas vatten. (detox, renar)



Sen en Smoothie: Blåbärjuice, lite vatten, kaldpressad kokosolja virgin, maca, acai, lucuma, hampaprotein och vetegräs.



Kör 30 sec. i mixer. (ger energi hela dagen)

Till detta äter du mussli med naturell youghurt, hampafrön,gojibär, mesquite, bi polen och sojamjölk.



Multivitamin, Extra vitamin D. 2stk omega3.



En proteinrik och vitaminrik frukost så du kan må bra hela dagen, och ditt blodsocker verde blir bättre.



Allt från www.Iforma.se



En bra start på dagen till en bra hälsa.

Detta är min frukost,och den jag ger till mina vänner som vill må bra.



Ha en super dag!!

Frank Robert

2011-09-25 @ 21:45:43
URL: http://www.iforma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0