Mina tjejer



Mina tjejer!
Idag fyller Madde 28 år. Jag det är bara fyra dagar mellan mina tjejers födelsedagar, lite dålig planering.

Madde var bara straxt över ett år och Therese tre när jag blev ensamstående mamma. Kan inte säga att det alltid var enkelt men det gick. Det var knapert ekonomiskt och jag vet att jag hade en uträknad budget som gjorde att det inte fick hända något som inte var inräknat. Så som åtgången på blöjor, välling, busspengar och cigaretter till mig.

Hur kunde jag lägga pengar på cigaretter när jag knappt hade råd med blöjor och välling? Idag är det för mig ofattbart.

Vet att det var många som tyckte att jag drog ett tungt lass med att jobba heltid, börja klockan 7 på morgon och jobba till klockan fyra. Ta bussen till dagis och hämta två trötta små tjejer. Komma hem laga mat, bada barn och natta. Upp igen på morgonen för att komma iväg till dagis.

Det var då några kalla vintrar och vi hade bara 14 grader i lägenheten på morgonen. Vi sov med kläderna på och pälsar ovanpå täckena. I badrummet hade vi torkskåpet på så vi fick vara där inne på morgonen för att klä på oss.

Men båda mina tjejer var alltid glada vilket gjorde allt lättare, visst var vi osams ibland men vem är alltid sams med sina barn.

Nu är de vuxna och jag önskar dem all välgång och lycka.


Therese, Madde och deras kusin Veronica

...Nilla...


Kommentarer
Postat av: Veronica

O nu börjar jag nästan gråta! Fint skrivet Nilla! Fina flickor har du! Älsakr dom nog lika mkt som du gör! (och en mysig, smårolig son oxå!!) Puss puss

2011-06-19 @ 15:32:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0