Spirulina

Vill nu berätta om mina droger, hur jag tar dem och hur de smakar. Börjar med Spirulina.

Spirulina är en blå-grön alger som växer i naturligt i tropiska och subtropiska sjöar.

Många positiva hälsoeffekter utlovas, bland annat att lindrar det "hösnuva" bra ifall jag nu skulle råka ut för det...

Hm.. det smakar inte gott och det vore en synd att blanda det i en Smootie. Det påminner om sjögräs i färg och doft. Smakar ...... dy, tror jag eller klippt gräs, kanske.

Första gången jag använde Spirulina var det i en smootie vilket framkallade kräkreflexer.

Tar det istället varje morgon, en tesked utblandat i ett glas vatten. Det går men ...... Påsen jag köpte innehåller 125 gram vilket gör 25 teskedar.....ska nog klara få i mig allt, kanske.... Kanske det går att sälja i små doser. 

Vi får se om jag sedan beställer mera (känns inte troligt) men någon hösnuva vill jag ju inte ha.

En påse med 125 gram kostade 127 kronor.



...Nilla...


Kommentarer
Postat av: Mona

Trycker på "Gilla" knappen, ha en trevlig midsommar

2011-06-23 @ 10:44:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0