33. Snöspaning



I morse klev jag på tåget från Norrköping mot Malmö 06,35. Kurrade ihop mig och sov en stund,  såg att det är det man gör på tåg vid denna tid.

När vi kom ner i Småland började jag checka snöläget i landet och rapporten ser ut som följer:

Helt snötäcke fram till  Alvesta där det började bli luckor i täcket. Från Hässleholm låg snön i diken och kanter. Mellan Lund occh Malmö ser det hoppfullt ut, det kommer en VÅR.

Nu är det mulet här i Malmö stad, Madde jobbar till klockan tre så nu blir det att gå ut en stund på Triangeln och se om det är något jag måste ha........

Solen väntas dyka upp under eftermiddagen

Nästa vecka tror jag att följande medlem åker ur mitt egna BiggestLooser:

Han tar för stor plats!

...Nilla...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0