34. Kalla mig vinterbadare

Skön helg i Malmö och längtar till nästa resa dit. Visserligen är det annan resa som hägrar men Malmö är ett återkommande resemål.

Fredagkvällen var Madde och jag ute på tai-resturang för att sedan sitta hemma i soffan och se Let´s Dance.

Lördag var det planerat en tur till kall badhuset.



Kall badhus är precis som det låter kallt elller inte i bastun. Det är uppdelat, tur är väll det, i två avdelningar, en manlig och en kvinnlig för här badas det näck.

Efter att suttit i bastun tills man är het går man ut på bryggan och ner för stegen i en upphackad vak och doppar sig........



Faktiskt en riktigt skön känsla och det gäller att inte tveka. Tre dopp blev det varav ett ut i öppna havet. Efteråt kändes kroppen uppiggad och det här skulle jag gärna göra om.

Efter badet var vi riktigt hungriga och åt lunch för att sedan bege oss upp till triangeln och shoppa. Jag hade sett en del plagg som kunde vara bra att ha på 50-års festen vi ska på nästa lördag.

Lyckad shopping men lite dyrare och lite mer än vad jag tänkt......ovanligt va?

Lördagkvällen blev det en resturang tripp tillsammans med Maddes Niklas. Niklas hadde en hälsning med sig till oss från sin mamma som ville bjuda på fika efter maten. Mycket trevligt.

Söndagen var det dags att ta en tågtripp upp genom landet igen

Första delen av tågtrippen var det barmark:


Men snart såg landskapet ut så här:



...Nilla...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0