En resa i honung...



Har ni märkt att det varit lite dimmigt? Skavsta flygplats har i och med det haft lite svårt att få ner sina plan till marken och det gjorde att vi i Lördags fick vänta i två timmar, men vad gör det? Vi satt inte i sjön, nä vi satt lugnt i baren och intog förstärkningar.


Flygresan ner gick på 50 minuter och vi tog då flygbussen direkt till hotellet. Inne på hotellet tog vi en liten paus, det fanns en minibar på rummet.

Ut på staden och första anhalt var katedralen som ser ut som en tårta eller som ett sagoslott.








Inte bästa bilden men det här kruset innehåller min favorit honungsöl på Old Hansa.



Här är handfatet på toan, rinnande vatten men ingen el.

Söndagen tillbringade vi förmiddagen med shopping och jag fick ihop några julklappar plus en mössa och en tröja åt mig.





Eftermiddagen var planerad för spa med behandlingar på hotellet.



Behandlingarna som var inplanerade var:
Fotvård
Honungsmassage
Ansiktsbehandling.

Fot före behandling:


Fot efter:



Ska nu försöka ge mig på en förklaring av honungsmassage.....hm, märklig upplevese.

Jag intar possision magläge. Kroppen täcks först med handdukar och massören trycker utmed ryggrad och känns lite som om hon drar ut muskler. Sedan blottlägger hon ena sidan av ryggen och smörjer in den med flytande honung och börjar massera. Vart efter honungen stelar drar hon bort den med handflatan och det känns lite som vaxning. Får nog bort bra mycket döda hudceller, svider lite men ändå skönt. Hon fortsätter sedan med andra rygghalvan och sedan benen. Kämpar på bra på låren, det här ska vara bra för att reducera celluiter......tror aldrig jag haft några :)

Så var det dags med ansiktbehandling som var underbar. Många krämer och en djupgående ansiktsmask.

Tre timmar med behandlingar plus bubbelbad gör en ganska avslappnad i kroppen och nu gick vi bara till hotellets resturang och åt en sen middag. Här fick vi in vårt kött på glödvarma stenar och stekte det själva, så gott.

När vi tre damer är ute och reser brukar vi leta efter billiga hotell vilket gör att standarn kan vara lite sisådär men här var det jätte fint och ändå billigt.




En en bra frukostbuffe ingick.

Tallin var inte sista gången jag besöker.
Någon som hänger på?

...Nilla...


Kommentarer
Postat av: Inga-Lill

Jag skulle kunna ligga kvar i jacuzzin om någon kom och fyllde på vinglaset.

Honungsmassagen var en otrolig upplevelse.En vuxen människa står och kladdar in mig med honung, och ju mer hon klappar desto mer full i skratt blir jag. Det känns som barn som klappar med spaden i sandlådan och jag kan inte låta bli att tänka hur jä..a knäppa vi är som har bokat den här behandlingen. Kul var det i alla fall! Det känns bra att vi har barnasinnet kvar trots att vi nu alla har passerat 50!

2011-11-14 @ 20:23:54
Postat av: Veronica

Åh så fint det ser ut! Skulle inte tacka nej låter ju helt underbart!

2011-11-14 @ 21:05:33
URL: http://tjockvawa.blogg.se/
Postat av: Tackan

Ser härligt ut, fiiina tår :-)

2011-11-15 @ 16:47:49
URL: http://farhuset.blogg.se/far

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0