Jätte besviken ....

....på min kamera som har fått någon dimmig sjukdom.

Jaha då har jag nått den aktningsvärda åldern 50 år och den firades in med en sjujäkla fest.

Östra Husby bygdegård var bokad och borden dukade till 19,00.

När de flesta av gästerna hade kommit hjälpte familjen mig med att hälsa alla välkomna på ett speciellt sätt i tonerna till Veronica Maggios "Välkommen in"



Tror att uppträdandet uppskattades.

Nu tycker ju jag att gästerna ska få arbeta lite för att de blir bjudna och jag hade därför gett alla bord ett citat som de tillsammans fick skriva ett tal eller en sång tillängnad mig:

"Rockens Moder"
"Strul i lur"
"Klädd i paljett"
"Rör inte mina cirklar"
"Wild and Crazy"
"Stora stygga vargen"

Det här blev succé som följdes av många skratt, både tal och sånger förekom.

Sally och Veronica hade skrivit en sång speciellt tillängnad mig med texten: Jag har en gammal moster Nilla heter hon.....

Nyköpings vänninorna Ingegärd och Inga-Lill hade skrivit ett tal från A till Ö som slutade med att de bjöd mig på en resa till Tallin.



 Mina döttrar Therese och Madde hade planerat en lek för maken och mig där vi först fick ta av oss skorna byta en sko med varandra. Stå med ryggarna mot varandra och svara på frågor genom att hålla upp den skon som hörde till den som svaret gällde..t.ex "Vem slösar mest pengar?"  Min sko upp!



Del två i den leken var att med först en marshmallows i munnen säga "Det är jag som bestämmer" och sedan med två marshmallows upprepa "Det är jag som bestämmer" Måste medge att Igge vann tävlingen, men han är ju stor i truten (men det är fortfarande jag som bestämmer).



En av de överraskningar som jag själv planerat var att mina svärsöner Marcus och Nicklas skulle sjunga karioke tillsammans med svärmor. Den låten som framfördes var "Leende guldbruna ögon"



Tror att de verkligen gillade uppgiften :)

Kvällen gick alldeles för fort och många överraskningar, de flesta ganska oplanerade men helt underbara som dessa grabbar som verkligen bjöd på sig:


Staten och kapitalet

...eller när Veronica och Putte förklarade att "Livet är en fest"




Ja, herregud vilken fest det blev och jag tror att de flesta trivdes. Kul att träffa kusiner blandat med vänner och familjen.

Stort tack till alla som deltog.

...Nilla...

P.S. Skönt att jag är ledig en vecka till



Kommentarer
Postat av: Tackan

Det verkar som om ni hade en helt underbar fest! Och tunikan mycket fin.

Grattis

2011-10-30 @ 20:06:55
URL: http://farhuset.blogg.se/far

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0