Uppfostran av mitt hjärta!


(ursäkta blänkaren)

Idag har jag varit på hjärtmottagningen för att kolla upp peacemakern.
Allt var bra, nästan förvånandsvärt bra. 

När jag fick diagnosen som gjorde att en peacemaker sattes in hade jag 70% av tiden hjärtflimmer plus att mitt hjärta stannade och sedan for iväg i övertakt. Peacmakern går nu inoch reglerar så att hjärtat inte stannar vilket gör att hjärtat inte behöver galoppera för att kompensera den tiden det stått stilla.

Hjärtflimmer går inte att reglera med peacemaker utan bara med medicin och jag har fått veta att jag nog får leva med en del flimmer. Men eftersom jag själv känner igen när det flimrar och då inte blir rädd slutar det oftast ganska snabbt.

Idag när jag låg på britsen tänkte jag: "Det var längesedan jag hade något flimmer."

Läkaren tittar på mig och säger att jag har mindre än 1 % flimmer av tiden från förra mätningen som var i oktober 2010. Han såg chockad ut!

Bra va?

Så till ett ilandsproblem:
Jag vill ha en ny matsalsmöbel i vitt men hittar inget som passar. Det ska gå att fälla ihop så att det får plats fyra personer men sedan ha skivor som gör att man kan sitta tio.



...Nilla...


Kommentarer
Postat av: Veronica

Skönt att du flimrar mindre och att pacemakern funkar som den ska!!

Shit så fint det blivit i ert nya rum!!



Puss puss

2012-01-10 @ 21:33:43
URL: http://tjockvawa.blogg.se/
Postat av: Tackan

Härligt me dmindre flimmer men jag antar att du glittrar desto mer :-)



Alltså ert tak ser ut som det svävar häftigt! KOlla blocket

2012-01-11 @ 09:10:29
URL: http://farhuset.blogg.se/far

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0