Stor bak (fri tolkning)

Det har varit något av min specialitet att göra piroger, hade ofta det i frysen på 90-talet och familjen åt dem med stor aptit.

Jesper har tjatat på mig i cirka fem år om att baka igen men har inte haft lust eller ork.

Nu så tänkte jag att det kunde vara bra att återuppliva det gamla receptet och göra "några".

Började göra fyllningen:


Köttfärs, lök, morötter, krossade tomater, riven ost och massa kryddor.



När jag bakat 48 stycken var halva fyllningen kvar men ingen deg....

Samtidigt som jag bakar dånar det i hela huset för att Jesper och Ingemar turas om att bila bort en trapp som förarbete för altanbygge.



Nu har jag varit och handlat och gjort deg till 48 piroger till men både degen och jag vilar över natten.

För övrigt tycker jag det ligger piroger överallt!


Fått in dem i frysen nu!

...Nilla...



Kommentarer
Postat av: Veronica

När jag läste om dina piroger på facebook, sa det mej inte så mycket men så när jag såg dom på bild här fick jag en flashback! Jaha är det dom pirgogerna! Känner ju till och mej jag igen o jag antar att jag även hjälpt till att äta en hel del av dem på 90-talet...

2012-04-01 @ 19:04:37
URL: http://tjockvawa.blogg.se/
Postat av: Veronica

Nä jag tror inte jag hinner titta på grodor, jag springer för fort... ;) Men jag provar gärna någon dag... Men inte kommande vecka, jobbar alla dagar utom torsdag..

2012-04-08 @ 22:30:01
URL: http://tjockvawa.blogg.se/
Postat av: Veronica

Nä jag tror inte jag hinner titta på grodor, jag springer för fort... ;) Men jag provar gärna någon dag... Men inte kommande vecka, jobbar alla dagar utom torsdag..

2012-04-08 @ 22:30:49
URL: http://tjockvawa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0