Fem två dieten

Har nog prövat de flesta dieter som finns men ser ändå ut som Barbapappa!
 
Viktväktarna funkar bra men jag tycker det är jobbigt att hela tiden hålla på och tänka och räkna, sju dagar i veckan.
 
På midsommarafton hörde jag om  fem två dieten men var skeptisk. Men har funderat och förra veckan pratade en väninna om den och gav mig länken med programmet från vetenskapens värld där den visades.
 
Såg länken och tänkte, varför inte!
 
Efter vad jag har sökt mig vidare på så går dieten till på följande vis:
 
Två dagar i veckan är det fasta som gäller men inte helt utan kvinnor ska äta mellan 400 och 500 kalorier per dag, Män cirka 100 kalorier mer. Kaloriintaget ska ligga inom sextimmar av dygnsfastan. Förövrigt är det vatten, kaffe och te som gäller.
 
De två fastedagarna behöver inte vara i följd utan kan läggas var det passar.
 
Okey, hur svårt kan det va?
Jag började idag med första fastedagen. Inga problem på förmiddagen, var lite hungrig men det gick över. Tänkte äta vid 12 tiden men fick så för mig att ta ett promenadvarv på 5 km. Därför blev klockan lite över ett innan jag intog en liten måltid
 
 
Mycket gott och välbehövligt.
 
Cirka sextimmar senare:
 
Sammanlagt 425 kalorier.
 
Hur mår jag då?
Ont i huvudet men det kan även bero på att jag har en låsning i nacken som jag dragit på länge men ska till kilopraktor imorgon så då får vi loss på en massa låsningar!
 
...Nilla...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0