Fortsättningen

13 Mars
 
Vaknar vid fyra tiden med en galen huvudvärk, Ingemar är också vaken och ger mig en treo. Försöker sedan sova men småslumrar bara och vid halv sextiden går jag upp och brygger kaffe, lite svårt med tidskillnaden. Ligger sedan och läser om de femtio nyanserna som Mr Grey har och sippar kaffe.
 
Ingemar sover och vaknar inte förrän jag har duschat och håller på att blåsa håret. Dags för frukost som serveras mellan sju och elva. När vi kommer ner vid halv åtta är det redan många av våra medresenärer där vilket inte är konstigt eftersom hemma är det lunchtid hemma.
 
 
Solen är inte helt framme utan det växlar mellan moln och sol och det blåser ganska friskt.
 
Efter frukost går vi till hotellets Minimarket och inhandlar solkydd, samma dam som står bakom disken som för två år sedan. Vi hade väntat med att inhandla solskydd för att vi ville ha den med Aloe Vera som vi använde sist....Vad hade vi för det? Nä den hade hon inte kvar för den var för dyr sa hon. Jaha ännu en förändring!
 
Det fanns en med solskyddsfaktor femtio som vi inhandlade. Dags att smörja in kroppen och sedan intar vi solstolarna vid poolen. Eftersom det blåser ganska rejält tänker vi att stranden kan vänta.
Bleka fötter va?
Ligger sedan vid poolen i några timmar och badar gång på gång.
Äntligen
 
Efter lunch var tanken att vi skulle ta en promenad upp till shoppingcentrat via stranden men vi orkar inte. Ingemar sov en stund i lägenheten och jag la mig i skuggan vid poolen och fortsatte läsa om Mr Grey.
 
Såg många som misslyckas med insmörjningen av solskydd, ajajaj.
 
Det är svårt att fatta att hemma är det vinter och snö och här ligger jag i skuggan för att inte bränna mig.
 
Till kvällen intar vi grillbuffe som hotellet arrangerar.
 
 
Vi är lyckligt lottade!
 
forsättning följer....
 

Kommentarer
Postat av: Veronica

Låter ju ändå helt underbart och ser så fint ut! Drömmer mej bort lite!
P.s Messa ditt kontonr så ska du få 750 kr att lägga undan till nästa resa då... :p

2013-03-29 @ 11:52:29
URL: http://tjockvawa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0