Nya skor gånger två plus ett par 22/3

Bilden hör till kvällen före
 
Uppe tidigt, så tidigt att det fortfarnade är lite mörkt.
De har börjat med städning runt poolen, solstolarna är ihopplockade och det går en kille och sprutar vatten. Sedan skurar han med långborste. Funderar på om inte det här är ett jobb för mig.....men jag skulle nog vilja ha en högtryck.
 
Blir lite orolig när min stamm ödla inte kommer som vanligt. Troligen blir han störd av att det bökas runt poolen, stackarn.
 
Efter frukost tar vi bussen till stan med min skor i en påse för att se om vi kan få byta dem. Det är tveksamt eftersom jag gått i dem.
 
När vi kommer till Lacoste butiken och visar skorna och förklarar för damen vad som blivit fel, vänder hon sig till den andra expediten och säger irriterat att någon sålt skor i olika storlekar.
 
Jag får nu upp kvittot som jag faktiskt har kvar och ger till henne. Damen tittar på kvittot och spärrar upp ögonen och utbrister:
 
"whas is me"
 
Räcker med en nickning från mig, hon blir förtvivlad och vet inte vad hon ska göra. Ber oss vänta tills chefen kommer som skulle vara där om en halvtimme.
 
Okey vi går ut och går en stund, går till barnkläder affären och handlar en liten body och en T-shirt till Axel.
 
 
Vi går sedan tillbaka till Lacoste där de tar mot oss leénde och har plockat fram ett par helt nya par skor åt mig.
Provade då ett par svarta också som jag shoppade och när vi ändå var igång tog vi ett par åt Ingemar också.
 
 
Vi tar nu ett längre varv runt i stan, hittar arbetsförmedlingen, bra va!
 
Sedan hittar vi killen av idag, en trendsättare bland ödlor inspirerad av punken tror jag:
 
 
Många kompisar men ingen som han
 
 
Vi tar en tur och kollar in hamnen innan vi tar bussen hem med våra skokartonger.
 
 
När vi sitter på bussen och åker förbi en basar ser vi hängmattor och kommer på att det ska vi ha en till altan hemma. Men det får bli vid nästa stadstur.
 
Eftermiddagen ligger vi vid poolen och tar en Pina Colada, vips springer en ödla över fötterna på mig när den är jagad av en annan, jag hann inte ens reagera.
 
Kvällens middag intogs på Hardrock cafe
 
och
 
Kvällen avslutades med zonterapeut
 
Hur bra kan man ha det?
 
Fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Veronica

Skithäftig punködla! :D
Nice båt!
Bra du fick byta skorna, hoppas expiditen fick behålla jobbet bara!
Puss

2013-03-31 @ 16:02:28
URL: http://tjockvawa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0