Ledig dag

God Morgon
 
Ledig dag som är till för att uträtta lite ärenden och att raka benen.
 
Ska åka till banken och kontrollera ekonomin för min huvudman som det heter när man är God Man för en person som behöver hjälp med diverse saker. Min huvudman bor på Särskilt boende för äldre och jag hjälper henne med ekonomin och att bevaka hennes rätt som t.ex insatser från kommun och andra.
 
På eftermiddagen ska jag till läkare för att kolla om det går att göra något åt mitt allmäntillstånd. Prata om min övervikt och mina sömnproblem.
 
Mina sömnproblem visar sig på följande vis: Enligt hörsägen så snarkar jag något enormt numera så att sängen vibbrerar och jag kan faktiskt vakna av det själv. På grund av att jag äter diverse hjärtmediciner har jag en fruktansvärd muntorrhet som även späs på av snarkningarna. Vaknar ofta för att det är öken i munen och ner i halsen. Är aldrig utvilad utan oftas trött. Sista tiden har jag suttit och somnat och fått tillbaka en del hjärtflimmer.
 
Mina sömnproblem är en följd av min övervikt på cirka 30-35 kilo. Har även ont i kroppen, känner mig otymplig. Lite rädd för att få diabetes och att mitt hjärta inte ska orka.
 
Tankar på en magoperation har startat. Måste säga att det känns ganska drastiskt men kanske det är hjälpen som jag behöver. Har varit jätte negativ till det men efter sista hjärtbesvärsvängen tog den fart.
 
Läser lite olika bloggar om de som gjort den och det är verkligen med olika resultat. Det finns att läsa om en del som går upp i vikt igen. Men som vanligt hittar man mest de som lyckas och det är nog inte många som är helt ärliga och berättar alla motgångar och svårigheter.
 
MEN
 
Kanske har läkaren en annan idé, vi får se. 
Faktiskt är det på det viset att mitt BMI ligger precis på gränsen till att vara aktuellt. Gränsen ligger på 35 och jag har 34,9 men om jag ljuger om min längd så kan det gå :)
 
...Nilla...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0