Äntligen...eller ännu ska vi inte ropa hej

Den 9 september förra året köpte jag två likadana smartphone Sony Eriksson Xperia Go. Ingemar fick den ena och jag den andra. Jag inhandlade dem på Mobilizera på Mirum Galleria. Den här modellen är känd för att man ska kunna ha den med sig i duschen...... har jag aldrig provat
 
Det tog inte mera än fyra veckor förrän problemmen började med min telefon började krångla, den stängde av sig och gick inte att starta utan att plockas isär... ibland gick det inte ens att få på den när den var isärplockad....
 
Lämnade in den och fick då vänta i ganska många veckor innan jag fick tillbaka den och för att jag inte skulle balla ut helt fick jag ett skal till min arbetstelefon, ett skal med stöd på för att telefonen ska kunna stå lutad :)
 
Sedan höll telefonen några månader men sedan var det samma problem igen, lämnade in den och fick nu vänta igen. Kommer inte ihåg hur lång tid det tog men tid tog det. I mitten på augusti dog telefonen igen och gick inte att få på på några villkor.
 
Nu när jag lämnade den ifrågasatte jag om det inte var dags att ge mig en helt ny. Nu fick jag veta att firman hade bytt ägare och att de inte hade några serviceordrar kvar från förra ägarena utan undrade om jag hade dem...... Nä jag är inte sådan att jag sparar sådant. Finns inte några bevis på problemmen som varit.
 
Efter att ha varit inne och frågat efter telefonen åtskilliga gånger kom den tillbaka sex veckor senare....fick då ett par hörlurar som kompensation.
 
Nu skulle telefonen laddas i 45 minuter innan jag fick slå på den..... jag provade efter några timmar men fick inte på den. Fortsatta ladda den över natten men fick inte på den.... bara att åka in och lämna den igen.
 
Har talat om för dem att jag är MÄKTA TRÖTT på telefonen och grabbarna där inne har faktiskt fått utstå en del spydigheter. Jag har förklarat för dem att jag vet att det inte är deras fel men att deras mål är att få mig nöjd.
 
Ja det har varit riktigt pinsamt för dem varje gång jag satt in foten i deras lilla butik. De brukar stå utanför och fånga in folk men när de ser att jag kommer går de in bakom disken.
 
Idag var jag inne igen och talade om att jag faktiskt har ett annat liv än att ränna där.... Pratade nu med butikschefen som skulle kontakta mig under eftermiddagen.
 
Efter tio minuter ringde han och sa att han beställt en ny telefon till mig som troligen finns hos dem på måndag och att de själva får se om de får ut någon ersättning från Sony. 
 
Tror att de är lika trötta på mig som jag på dem :)
 
...Nilla...

Kommentarer
Postat av: Tackan

Bra!!!! Jobbigt att man ska behöva bli förbannad men bra att du får en ny.

2013-10-19 @ 06:20:00
URL: http://farhuset.blogg.se/far/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0