Fortsättningen på höst i Frankrike

Efter några timmar ute vid riviäran tog vi bussen tillbaka till hotellet för att vila lite.
 
Men vi kunde inte slösa bort tiden med att ligga på rummet utan gav oss ut för att se på en kyrkogård som Inga-Lill läst om. Den skulle vara värd att se .....och ja vi är ju kulturella.
 
 
 
 
 
Oj vilka gravar och inte mycket levande blommor.
 
Efter att vi sedan suttit och delat en flaska vin bestämde jag mig för att jag skulle prova att äta ostron....är nyfiken av mig
 
Köpte ett ostron som jag då skulle sörpla i mig. Hu läskigt alltså.
Modigt och bestämmt började jag med att sörpla i mig havsvattnet, när jag fick in ostronet i munnen fick jag panik och spottade ut det....blä, usch nä ostron är inte min grej...
 
Vi gick nu till hotellet och intog takterassen med vin, kex, ost, tomater och choklad.
 
 
Inte blev vi sent uppe den här kvällen heller.
 
Måndag morgon och vi hade tänkt en promenad till en trädgård och vandra ut med ån. Ingegärd hade sovit dåligt (kan vara någon som snarkat) och valde stanna på hotellet under förmiddagen.
 
Inga-Lill och jag tog det långa benet före och gav oss ut. Morgonen var lite kylig men inte kall.
 
På många ställen såg vi följande trädställningar och vi fattade aldrig vad de var till, någon som vet?
 
 
Följande bilder är från vår promend på tre timmar:
 
 
 
 
 
 Vi avslutade vår promenad med att gå runt i ett köpcentrum med 110 affärer, en del dyrare och en del billigare.....Jag provade ett par jeans och en skjorta som jag först bestämmde mig för att köpa men tog mig i kragen och bestämmde mig för att jag inte behövde det, bra av mig va?
 
Vi inhandlade lunch med oss tillbaka till hotellet som vi myste med på takterassen.
 
 
Perfekt och vi kände oss som riktiga livsnjutare.
 
Tog sedan en kortare shoppingrunda då jag köpte några småsaker.
 
Var sedan ute och intog vår sista middag i Beziers
 
 
 
Tisdag morgon tog vi bussen tillbka till flygplatsen för att starta vår resa tillbaka till vardagen.
 
Men med en viss förvåning att ingen av oss trampat i en hundskit....
 
...Nilla...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0