Lektyr

 
De tre senaste böckerna jag läst!
 
Alla är bra på sitt sätt men om jag skulle välja en av dem är det "Innan floden tar oss" som utspelar sig i Bangladech däe författen Helan Thorfinn jobbat med bistånd. Otäckt att det som boken handlar om händer idag, galen värld vi lever i.
 
 
"Kaffe med Rån" är en enklare historia med humor. Den handlar om fem "gamlingar" som bor på ett äldreboende där det sparas på resurser. Gamlingarna ser ett program om hur det är att sitta i fängelse och kommer fram till att om de blev dömda till fängelse skulle de ha det bättre än vad de har nu. Finns väl en sanning i det också. Hur som helst, de försöker fixa sig in i fängelse för att få en bättre levnadsstandard.
 
Boken "Jag ska göra dig så lycklig" är en historia som utspelas i ett trapphus, hm ... på sextiotalet tror jag. Underhållande även om det inte händer så mycket.
 
Lägger egentligen inte så mycket tid på läsning som jag vill ...... lägger nog mera tid på:
 
 
Helt beroende av den här pyramiden som nästan aldrig går ut.
Galet!
 
...Nilla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0