Rock of ages

Då var den helgen förbi, vår Stockholmshelg som vi längtad till.
 
Tillsammans med de goda vännerna Peter och Gigi åkte vi upp till storstaden direkt efter jobbet i fredags. Checkade in på Radison Blue där vi bodde sist vi var uppe tillsammans. Upp till skybaren och drack varsitt glas champang för att sedan gå till en italiensk restaurang som vi var på sist :)
 
Mannen på den Italienska restaurangen "Kol&Kox" frågade vilken stad vi kom ifrån och när han fick höra att vi var från Norrköping sa han: Då känner ni väl Janne?....... Haha det kanske vi gör, en och annan....
 
Lördagsmorgon och vi intog lyxig frukostbuffé innan vi gav oss ut på shoppingtur. Vi hade några ärenden som t.ex att gå till Vingresor med presentkort, köpa the i Hötorgshallen och naturligtvis skulle vi till Gudrun Sjödén. Grabbarna (läs gubbarna) var inte lika ivriga på just den affären men eftersom de går bakom Gigi och mig och pratar motorcyklar märker de inte var de hemnar :). Men de hittade en hobbyaffär rakt över gatan så de kunde rädda sig in där.
 
Inne på Gudrun såg jag flera läckra plagg, provade en klänning men som jag tyckte var för tråkig. En annan som var allt annat än tråkig med en kostnad på 1200 kronor var nedsatt med 30% men vet ni JAG HANDLADE INGET! Har nog inte hänt förut, att jag varit i en Gudrunaffär och inte handlat. Vad som heller inte hänt är att jag träffat en kollega där men den här gången hände även det.
 
Dagen gick alldeles för fort och vi kom tillbaka till hotellet fram på eftermiddagen och tog ett glas vin i hotellbaren, vilade en liten stund innan det var dags att göra sig oirdning för kvällen och målet för resan. 
 
Middag och sedan till föreställningen "Rock of ages". 
 
 
 
 
Den här föreställningen skulle jag kunna se igen och igen och igen..... Den här gången satt vi på andra bänk i mitten vilket höjde närvaron på sinnena.
 
JA en helt perfekt helg som gått alldeles för fort.
 
...Nilla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0