Tiden springer men inte jag

 
Nu är Hedvig döpt
(Astrid Iris Elisabeth Hedvig Öjebo Lundin)
 
Hon är så sööt men jag brukar reta föräldrarna med att säga att jag inte bestämt mig om hon är söt eller inte för ibland ser hon så rolig ut.
 
Dopet var i Dagsberg kyrka och dopfesten i Gyllingegården här i Östra Husby. 
 
 
En fin cermoni i kyrkan där Axel tjänstgjorde genom att hälla upp vigvattnet i dopfunten. Solosång som gjorde att tårarna rann ner för kinderna. Dagsberg kyrka förknippas med så mycket känsla, dop, bröllop och begravningar. Jag har fällt många tårar där blandat med glädje och sorg.
 
I Gyllingegården var det full fart cirka 75 peraoner och då ett gäng med barn som sprang runt och lekte.
 
Några var riktigt sugna på tårta och stog och pillade lite försiktigt samtidigt som de viskade till varandra. Himmla söta.
 
 
Till kvällen sedan var vi skapligt trötta men vi passade på att umgås hela familjen eftersom Skåneborna var här.
 
Hedvig fick så mycket fina presenter men av mig fick hon bara en bok. Tänkte att jag ska köpa henne ett smycke senare men just nu skulle det bara försvinna i mängden.
 
En present var den här stolen och ni måste väl hålla med om att hon ser rolig ut även om hon är söt?
 
Bilderna i det här inlägget har jag stulit från Veronica och Therese eftersom de jag själv tog var värdelösa :(
 
Tack för dem!
 
...Nilla...
 

Kommentarer
Postat av: Tackan

Men så söt :-) brås på mormor tror jag ;-)

2013-10-28 @ 15:58:37
URL: http://farhuset.blogg.se/far/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0