Soppa till honungsölen i Tallinn

Sjunde gången i Tallinn och jag tror nog jag återkommer
 
I måndags eftermiddag gick vi ombord på MS Viktoria. Vi hade en lugn kväll, drack varsin öl och åt sedan gott och mycke av buffén.
 
 
Vaknade till på natten och det gungade ganska rejält men inte så jag mådde illa. Var bara uppe på toa och sedan somnade jag igen.
 
Tisdag morgon och nnu är det Ingemars 50 årsdag. Jag sjöng lite för honom och sedan gick vi och åt frukost. Det var väldigt lite folk på båten och med det alldeles lugnt och inga köer. Frukost buffé är så lyxigt tycker jag.
 
Efter frukost vila gick vi av båten och knallade upp mot gamla Tallinn.
 
 
Tycker att den här har parkerat för nära övergångsstället.
 
 
Då var vi framme vid målet. En snaps och honungsöl, vad vi har längtat!
 
Vi tar sedan en promenad upp till Alexander Netski katedralen, tänder ljus och går sedan till utskicksplatsen. Ja flyter bara runt för att sedan gå tillbaka till "Old Hansa".
 
Nu är vi lite hungriga och beställer köttsoppa och mera honungsöl
 
Nu är det något galet med bloggen och jag får inte till bilderna. 
 
Hur som helst köttsoppan var galet god och den serverades tillsammans med ett varmt bröd och färsk ost. Försökte komma på vad soppan var gjord av eller kokt på. Tror att den innehöll öl. Det var bara lök och kött i den, det här är en ny favorit och måste få den igen. Så om någon vill åka till Tallinn med mig så hänger jag på.
 
Honungsölen är stark och nu när vi druckit en liter var kände vi oss lagom lyckliga. Tog en lite shoppingtur utan att handla något..... förutom en strut med canderade mandlar.
 
Tillbaka till båten så tog vi en eftermiddagsslummer innan vi åt buffé igen, handlade lite godis i taxfree och gick och la oss tidigt i kväll igen.
 
Onsdag morgon, frukost och så var vi framme i Stockholm och landgången till vardagen las ut!
 
...Nilla...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0