Bättre och Bättre

 
 
 
Oj, vad snabbt återhämtningen ändå går.
 
Natten till dag två sov jag himmelskt bra och kände direkt på morgonen att jag var mycket piggare. Jag hade dessutom under natten "släppt en och annan rökare" och magen kändes riktigt mjuk nu.
 
Började dagen med kaffe för det gör jag alltid annars men kan inte säga att det var speciellt gott, drack det för att få bukt på huvudvärk som ligger och lurar. Resten av dagen växlade jag mellan att dricka vatten, vila, äta fisksoppa, vila, se på OS, dricka, äta soppa igen, vila o.s.v.
 
Känner mig lite rastlös men är ändå för trött för att göra något vettigt. Tänker lite på att det snart borde vara dags att sköta magen och förstår att det kan bli problem. Ber Ingemar inhandla en burk med katrinplommonpure som finns bland barnmaten. Tar det utblandat med mjölk och proteinpulver och dagen efter var inte magen något problem längre :)
 
Dag tre var snarlik dag två men jag blir mer och mer rastlös och nu börjar jag få problem att sova ordentligt eftersom jag inget gör på dagarna förutom dricka och äta, se på OS.
 
Dag fyra tog jag mig ut i värsta regnrusket och gick till apoteket för att hämta ut de vitaminer som jag fått utskrivet. Läkaren sa att jag inte behövde börja ta dem förrän efter helgen och det var skönt att höra för de här tabletterna var inte direkt små :) Kommer bli mätt på bara dem, har delat upp dem och min andra mediciner till morgon och kväll så nu får jag åtta mål mat om dagen istället för de sex som ligger på schemat ;)
 
Promenaden var på cirka en kilometer och det var inga problem förutom att jag blev blöt om fötterna.
 
Idag är det dag fem och jag mår oförskämt bra, visserligen känner jag fortfarande lite som lock i övre magen och vill helst rapa hela tiden. Har lite svårt att hinna med alla måltider men ser till att få i mig dem. Det värsta är att få i sig tillräckligt med protien och protienpulvret som jag ska ta två gånger om dagen sätter fatiskt lite smak på det jag ska i mig. 
 
Var ute på en promenad på två kilometer men det var bara för att jag inte har hunnit mera. Var ute och provkörde bilar istället. Kokar nu en potatis och purjolökssoppa och får berika den med kalvfrikadeller för att få i mig protein. Kalvfrikadeller finns också bland barnmaten och de smakar nästan inget.
 
Ni kanske undrar över vikten och det gör jag med men tänker inte väga mig förrän på måndag morgon.
 
...Nilla...

Kommentarer
Postat av: Tackan

Läser varje dag och följer utv med spänning. Va skönt att det verkar gå så bra ändå :-)
Kommer gärna på loppis.

2014-02-22 @ 19:44:31
URL: http://farhuset.blogg.se/far/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0