Tänk om något kunde gå lite smidigt!

Jaha, då var det en kontroll på hjärtmottagningen som inte alls gick som jag ha tänkt.
 
Mitt hjärta håller på att öka i flimmer och slår på tok för fort och då för mesta på nattetid. Min plan var att få godkännt på att få dra ner på mina betablockare men det blev precis tvärtom, fick öka på den gånger fyra.
 
Pacemakern ställdes också om. Läkaren frågade mig om jag inte känner att jag inte mår bra, att jag blir yr ibland t.ex. Jo visst men det är väl inget att bry sig om brukar jag tänka. Tydligen tänkt fel där. Finns det någon motsats till Hypokonriker? Förnekelse kanske.
 
När jag tränar jobbar hjärtat bra och då är det inget flimmer och en helt normal ökning av hjärtverksamheten. Det kan läkaren se eftersom hon kan se klockslag och datum. Hon såg också att jag hade en lugn jul :)
 
Det är ingen fara för operationen utan den planeringen fortlöper, är uppkopplad under operationen och övervakad. Pacemakern ställs om inför operationen och kommer sedan att ställas tillbaka och en ny kontroll om några veckor planeras.
 
Men usch vilket bakslag det här var och jag har sedan mått pyton hela dagen vilket också kan bero på att pacemaken är omställd och det tar lite tid att vänja sig. Faktiskt orkade jag inte till gymmet utan hoppade det.
 
 
...Nilla...

Kommentarer
Postat av: Tackan

Men va jobbigt!
Men tänk va bra hjärtat kommer må sen när du rasar i vikt. Snart snart är du där.

2014-02-11 @ 18:35:39
URL: http://farhuset.blogg.se/far/
Postat av: Gigi Manfred

Styrkekramar. Men vilken tur att det finns doktorer som tar hand om dig och ditt hjärta och ser till att du och det mår så bra det går. Det kommer säkert bli annat när du blir mindre. <3

2014-02-11 @ 20:07:12
Postat av: Linda L

Kanske inte så konstigt att du inte märkt av det, du har väl trott att det bara beror på din nya diet? Den ger ju typ samma symptom känns det som, med yrsel och matthet. Men vad skönt att dom såg det och att du får hjälp mot det nu, allmäntillståndet blir säkert bättre med nu vartefter. Nu börjar det närma sig ordentligt! bra kämpat så här långt, keep up the good woork!
Kram

2014-02-12 @ 08:46:15
Postat av: Veronica

Asch då! Kram till dej!!

Men du, pinglan. Du har ändå världens största hjärta! LOVE!!

Var rädd om dej! Tänker på dej massor!! Blir lite nervös, de har väl stenkoll sen när det blir dags för op?
Kram igen!

2014-02-12 @ 09:54:31
URL: http://tjockvawa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0