Beslutet taget och det blir en operation!

 
Äntligen vet jag!
 
Vad vet jag? Jo att det blir operation men jag vet inte när!
 
Förmiddagen var lång med mycket sittande i väntrummet mellan de olika stationerna jag fick genomgå. Började med att mäta och väga. Där fick jag första kommentaren om att jag inte var så stor..... det var ju charmigt i sig men idag ville jag inte höra det. Hur som helst så blev mitt BMI 36 och gränsen är 35.
 
Efter det följde först ett gruppmöte där alla som var kallade fick information från dietist, kurator och läkare. Sedan blev jag inkallad till en sjuksköterska som informerade om träning, rökning m.m. det skulle ha varit en sjukgymnast men han var sjuk...... 
 
Sjuksköterskan sa att de har operationstider i mitten på februari och jag sa att hon kunde sätta mig på den första bästa ... nja, sa hon, det bestämmer inte jag men du kan förberedda dig på att det kan bli att börja med flytföda från måndag. Hon skulle ringa mig på måndag och ge mig slutgiltiga datumet.
 
Efter det var det kurator, det gick bra men även hon tyckte inte jag var så stor.... Jag hade en svart klänning på mig vill jag tillägga. Kirurgen såg inte heller några hinder, ville bara prata med min hjärtläkare för att se om de skulle tänka på något speciellt.
 
För att få genomföra operationen ska jag gå ner 6,5 kilo hade dietisten räknat ut och hon pratade sedan om hur jag ska leva nu innan operationen och hur jag ska leva efter.
 
Från klockan åtta fram till halv ett höll denna mangling på.
Nu startar förberedelserna!
 
 
 
...Nilla...
 

Kommentarer
Postat av: Gigi

Grattis! Vet ju att detta var vad du ville. Det kommer bli så bra. Glad för din skull. Kramisar

2014-01-23 @ 19:05:38
Postat av: Mona

Ta vara på de orden "hur du skall leva efter operationen". Du får bra förutsättningar i och med operationen, men jobbet är inte klart med den. Lycka till !! // Mona

2014-01-23 @ 20:09:06
Postat av: Syster Yster

Härligt är så glad för din skull det här kommer gå så bra även om det inte är att glida in på någon räkmacka. Uppoffringarna är stora men värst är tiden innan op då man måste leva på flytande kost, men man klarar det tack vare att man vet varför. Efteråt är lite jobbigt ibland men den belöning man får i och med att kroppen blir lättare och smidigare är värt det. Man mår mycket bättre och orkar mer för varje dag.

2014-01-24 @ 11:41:33
Postat av: Christina Svenman

Håller med de föregående "talarna". Tänk bara på att det är din kropp och ditt liv, och att du ju vill göra det bästa av det. DÅ KAN DET BARA BLI BRA! Lycka till.

2014-01-24 @ 18:26:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0