Bryta den onda cirkeln

 
Måndag kommer jag att sitta med telefonen i handen och bara invänta att sjuksköterskan från operationsteamet ska ringa. Kommer att hålla mig till flytkost från måndag morgon fram tills jag vet vilket datum och det kan faktiskt vara så att jag opererar mig om tre veckor. Får jag operation senare får jag väl äta igen. 
 
Var idag tillsammans med syrran och kollade in gymmet i Hageby, såg ganska bra ut men kanske lite litet. De har iallafall det jag behöver i maskinväg och gruppträning. Ska dit på måndag igen för att betala och bli en av deras gymmare.
 
Jag ska börja göra någon form av fysisk aktivitet varje dag fram till operationen i cirka en halvtimme om dagen. Promenader funkar men eftersom det är lite kyligt ute tänker jag mig att ta gymmet istället. 
 
Längtar så efter att bryta min dåliga cirkel och har en målbild klar. Ännu är det bara min kirurg som vet min målbild som hon tyckte var en bra bild. Inte säkert den blir uppfylld men jag fortsätter visualisera känslan.
Nu blev du nyfiken va? Tänker hålla den för mig själv men kan säga att det handlar om känsla :)
 
Det kommer att bli tufft och jobbigt. Det här är ingen lätt eller snabbfixdiet.
 
Kommer att krävas mycket av mig både före och efter operationen. Kommer kanske inte tåla att äta allt efter men om jag sköter mig efter operationen kommer jag att vart efter kunna äta det mesta men i små mängder.
 
...Nilla...
 

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Bra tanke, du är på banan.

2014-01-25 @ 01:47:37
Postat av: Veronica

Härligt! Jag längtar också till måndag nu ju!!
Håller alla mina tummar för dej för att du ska få en snabb op-tid.

Sånna där bestick skulle kanske vara bra att ha...?

2014-01-25 @ 12:10:44
URL: http://tjockvawa.blogg.se
Postat av: Linda L

Nu har jag också hittat hit, spännande att följa din resa,på alla plan!
Jag har ju min "egen" kilokamp, får se om jag lyckas med det jag hoppas på med. Tänkte börja träna på badet med Frida, och det säger hon som aldrig tränat i sitt liv, men det är ju det enda som aldrig är för sent att börja med har jag hört.
Hur som helst vill jag bara säga Hejja dej!!!
fortsätt visualisera, det är halva grejen tror jag!!

2014-01-25 @ 17:52:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0