Tidig semestermorgon

Sitter nu på en inglasad balkong och ser ut över havet.



Maddes svärföräldrar bor i en lägenhet på "Dockan" i Malmö och de är nu i sitt sommarhus och lånar då ut lägenheten till Madde, Niklas och Ines.

Barnfamiljen sover ännu och jag har lite tid för mig själv, dricker kaffe och låter kroppen långsamt vakna.

Gårdagen tillbringades med shopping och promenad, vi räknade ut att vi gick cirka en mil sammanlagt, vi var skapligt trötta på kvällen kan jag lova.

Tanken var att vi skulle till tre affärer: Gudrun Sjödén, Rabalder och Masai som är mina favoriter. Gudrun har rea men hittade inget som jag föll för. På Rabalder hade jag tänkt prova en klänning som jag sett mig i Norrköping men som inte fanns kvar i min storlek :(

På Masai hade de alldeles för mycket så det är svårt att se vad som är fint.

Efter som det även var rea på Fillippa K och Madde hade fått presentkort av mig där i julklapp tog vi en tur in. Oj, det finns kläder där som jag faktiskt kan ha :)

Madde köpte en stickad tröj/jacka som det var 40 procents avdrag på. Det var nära att jag också fick en med mig :) plus en kortärmad stickad jättesnygg topp. Men återigen håller jag igen eftersom jag inte vet med storleken, hur länge jag kan ha plaggen och trots rean handlar det om 840 kronor för en tröja. Men så snygga och tidlösa.

På Noa Noa var det också stor rea och här tog jag fram plånboken, köpte en tröja med blixtlås fram åt mig och en dress åt Ines.

Fick sedan en idé, att nu har jag sparat 840 kronor eftersom jag var nära att inhandla en Fillippa K tröja. Om jag varje gång jag är så här nära att handla och backar tar de pengarna och sätter in på ett sparkonto kan det bli riktigt kul att backa :) men jag kanske inte har råd att gå på shopping alls.

...Nilla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0