15 Mars 129 besökare på bloggen????

Oj, blev lite nervös när jag såg att statestiken som visade på att jag igår hade 129 besökare på min blogg. Naturligtvis berodde det på att det var många av de som ingår i GBP- grupperna på FB. 
 
Kul men samtidigt sätter det lite press på mig  i form av vad jag skriver om och hur.
 
Imorgon är det min vägningsdag vilket innebär att den vikt jag då ser på vågen är den jag räknar och bokför.
 
Skulle vilja vara "ståndaktig" och bara väga mig en gång i veckan men det är jag långt ifrån, dessutom har jag två vågar som inte är överens med varandra. Den ena har jag på den toaletten som jag använder mest, den andra har jag en trappa ner där jag har duschen och mina kläder.
 
Vågen på toaletten är en ganska snäll våg och drar bort cirka 1 kilo (lite olika beroende på humör). Dessutom väger den inte hekto utan visar halvkilo om vikten är under 100 kilo, annars bara hela kilon. Den här vågen blir nästan överhettad av mig.
 
Det sista jag gör på kvällen är att kliva upp på den och kontrollera, tankarna går då för en djup analys: När åt jag sist, hur mycket vätska är det och så drar jag av lite för att kunna förbereda mig för morgondagens vikt.
 
På morgonen ställer jag mig på den och då är analysen åt andra hållet: Hur mycket ska jag plussa på eftersom jag nu är tom på vätska och eftersom detta är en glädjevåg. När jag sedan har gjort morgonbestyren utan att ha klätt på mig kliver jag oftast upp igen......
 
MEN sedan är det de gånger som jag är uppe på toaletten om natten och även då kliver upp..... utan glasögon så jag ser oftast inte ens vad det står!!!!!!!
VARFÖR???
 
Vågen en trappa ner väger jag mig inte lika ofta på, kan smygväga mig på torsdag eller fredagmorgon men kollar då bara med ena ögat för den siffran som är då gills ändå inte...
 
Är jag galen!!!!!!
 
 
 
...Nilla...

Kommentarer
Postat av: Veronica

Jag vet, det är svårt att undvika vågen. Ska vi utmana varandra en vecka o ha en "vågfri" vecka?!

2014-03-16 @ 11:56:50
URL: http://tjockvawa.blogg.se
Postat av: Tackan

Men galenpanna mitt i natta!!!! Jag är nästan lika dan men inte mitt i natten ha ha. Jag hakar på en vågfri v , imorgon och sen blir det nästa måndag!

Vägde mig i morse och då var det riktigt kassa siffror man kan ju hoppas på mirakel till i morgon.

2014-03-16 @ 19:16:04
URL: http://farhuset.blogg.se/far/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0