750 kilometer

Godkväll från Norge 😊

 Ligger nu på ett hotell i Fauske. Har varit resande i tolv timmar idag men det har gått bra, riktigt bra. 

Somnade straxt efter åtta igår kväll men vaknade sedan vid ett i natt och var vaken länge och såg på TV, åt några kex innan jag somnade om och vaknade igen vid halv sex. Kom iväg vid halv sju.

Fått stanna för renar på vägen och det är tur att det är väl slaget i vägkanterna så man ser dem i tid.







Sett mycket vackra vyer på vägen och blev nästan religiös. Tyvärr svårt att få några bra bilder för det går inte att stanna var som helst eftersom vägarna är krokiga och smala. 

Tyckte vid vissa tillfällen att det nästan var lite kusligt där jag satt i bilen och kände mig liten bland de höga snöklädda fjällen. Vid ett tillfälle blev jag riktigt rädd när GPS bröt den andedäktiga tystnaden med " om tio kilometer........" Hahaha, lättskrämd.






Ikväll blev det löksoppa på hotellet och sedan en lång varm dusch. Ska snart sova för att komma upp och äta frukost för att avverka sista biten. Ska åka färja över till Lofoten från Skutvik.

...Nilla...

Kommentarer
Postat av: Veronica

Asså så häftigt o så himla vackert!
Man skulle ju ha följt med dej känner jag! Kan jag väl få göra nästa gång eller?

Var rädd om dej!
Kram

Svar: Du får följa med 😍
Gunilla Kalered

2015-08-04 @ 13:52:34
URL: http://tjockvawa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0