Jorå, jag lever

 
Tiden går så fort och dagarna är korta, mörkret gör att tröttheten är tät.
 
Vaknar på morgonen och kommer iväg till jobbet med ett mål att inte jobba förlänge men det är nästan omöjligt klockan rusar iväg och rätt som det är är det mörkt igen. Men samtidigt tycker jag att det är lite mysigt med mörkret och gillar att "chilla". 
 
För två veckor sedan var Ingemar och jag i Malmö, bodde på vårt vanliga hotell Triangeln. Vi åkte tåget ner på fredagsmorgon och var där sedan straxt före lunch. Gick genom Malmö i lugn mak men var trötta på att dra väskorna, gick till hotellet för att ställa dem ifrån oss och fick då checka in trots att tiden inte var inne :)
 
Planen var att gå på stan ingen men efter att vi ätit tyckte vi att hotellrummet lockade och vi softade bara för att sedan ta en taxi hem till Madde och Ines (Niklas var på julfest). Ingemar fixade lite med dimmrar i deras lägenhet och jag lekte med Ines. 
 
Lördagen tillbringades tillsammans med Maddes svärföräldrar och Niklas, Madde och Ines i Köpenhamn. Hade en genommysig dag där alla hjälptes åt med lillsnörpan. Det här gör jag gärna om. Förhoppningsvis i sommar. Tåget gick tidigt på söndag morgon, riktigt skönt med tåg.
 
Julen har också förflyttit i lugnt tempo, faktiskt en riktigt bra jul. Vi tillbringade julen hos Therese i deras nya hus. Therse och Macke hade verkligen fixat till en perfekt julmiddag och julfika. Naturligtvis åt jag lite för mycket och fick en liten dump efter maten men det får jag ta.
 
Finns en del saker i livet som jag nu behöver ta tag i inför 2016, som t.ex. återuppta träning, stresshantering och kanske bestämma mig för hur jag vill avsluta de sista tio åren i arbetslivet. Ska jag gå vidare eller ska jag förvalta det jobbet jag har? Vet faktiskt inte....... Vi får se vad som dyker upp.
 
...Nilla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0