GBP= Gastric by pas.

 
Fått förfrågan om jag kan skriva ett inlägg med fem fördelar och fem nackdelar med att göra en GBP.
 
Det var ett tag sedan jag fick den och har tänkt mycket på det och kommit fram till att fördelelar finns det inte fem. Det finns en fördel men den är värd alla nackdelar och det är själva viktminskningen. Sedan har ju viktminskningen hur många fördelar som helst men det är samma fördelar som om du går ner i vikt på vilket sätt som helst.
 
Nackdelar finns det men jag tror att det är väldigt olika från person till person. För min del har jag vissa dagar svårt att äta och det gör ont när maten är på väg ner men det är ofta när jag har slarvat med maten under dagen och brukar komma vid middagen på kvällen.
 
En del dagar känns det som om jag kan äta hur mycket som helst, fast det gör jag inte för samtidigt har jag tanken att det ska bli ont.
 
Jag tycker det är jobbigt att äta på utehak och få en normal portion, kan bara äta lite av den för det knyter sig då i brösten direkt men det är nog psykiskt. Jobbigt att höra om jag kan få en halv portion för det är så många gånger det blir ifrågasatt. Jag är beredd att betala för hela, det är inte det som är grejen utan jag vill själv se att det försvinner på tallriken och jag mår då bättre, ja visst konstigt.
 
En del resturanger säger att det går bra och drar av på priset men sedan kommer de glatt med en vanlig portion, tror de tycker att de är schyssta då men jag äter då ännu mindre och mår inte bra.
 
En tre rättermiddag är inget att rekommendera, det funkar inte.
 
Det som också påverkar kroppen är vätskeintaget, jag kan inte dricka i den mängd som jag behöver om jag inte dricker hela tiden och det glömmer jag. Det här är nog den nackdelen som för mig personligen är värst eftersom jag tränar mycket.
 
Nu mera tränar inte jag för viktens skull utan för att jag mår bra av det och det är roligt även om det är jobbigt. Kroppen blir smidigare men inte snyggare för åldern tar ändå ut sin rätt men hjärnan mår bättre och jag får mera positiva tankar.
 
Det är spännande att läsa från de som är motståndare till att göra en operation men som själva inte gjort den. Jag var själv väldigt tveksam innan jag tog steget och det ända jag kan ångra är att jag har lagt så mycket tid och fokus tidigare i mitt liv på övervikten. Men jag har inte varit så överviktig i så många år så en operation hade aldrig godkännts tidigare. 
 
Jag är så nöjd med att jag tog steget och den stora fördelen väger absolut upp alla nackdelarna. Kommer aldrig att glömma glädjen jag kände trots att jag mådde dåligt på uppvaket efter operationen, låg och nästan fnittrade.....kanske var det påverkan av morfin men skitsamma härligt var det :)
 
Frågor på det?
 
...Nilla...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0