Mat är en nödvändighet

 
I måndags hämtade jag inspirationskassen på ICA.
 
Kommer att hämta varannan vecka en påse med fem middagar för fyra personer, priset är 695 kr per kasse.
 
Vi tänker att vi inte behöver laga fem dagar i rad utan troligen blir det de dagar som det är jag som lagar, Igge tycker det är bättre att öppna en konservburk och värma.......
 
Lite meckigt är det men inte så avancerat, väl sammansatt och roligt. Det blir mycket mat och för oss räcker det till middag på kvällen och flera matlådor, jag äter ungefär lika mycket som katten ;)
 
Den här veckan innehöll kassen följande måltider:
 
Saffranscouscous med räkor
 
Paprikalasange med charkuterier
 
Baconlindad kyckling med gräddig brysselkål
 
Varm fetaostsallad med lammfärsjärpar
 
Schnitsel med bönchili
 
Hittills har jag lagat varm fetaostsallad med lammfärsjärpar och schnitsel med bönchili båda riktigt goda men godast var Schnitsel med bönchili, mums mums.
 
...Nilla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0