Vad gör mig glad

 
Igår lördag var en stådan "tråkdag" med regn och grå himmel och själv var jag ganska grå i sinnet. Trött och omotiverad till det mesta. För att hitta andra tankebanor chattade jag med Jespers sambo Emma och startade upp motivationspepp eller vad vi kan kalla det. Vi skulle under dagen hitta tre saker att skriva om som gör var och en glad av oss. Lite kul faktiskt.
 
Min nummer ett:
Det händer att min man driver med mig och lurar mig till att göra något galet. Som t.ex. en dag när det låg en konstig avlång grej på på soffbordet som jag inte sett tidigare. Jag frågar vad det var och han svarar: En telefon ser du väl! Jag tittar med rynkad panna och säger Nä det kan det väl inte va, för det är väldigt lite knappar. Jo trygg på den röda knappen får du se, vilket jag då gör......... grejen är en jätte stark ficklampa som lyser då rakt upp i fejan på mig...... och karln ligger i soffan och vrider sig av skratt. När jag sedan återberättar händelsen för vår son skrattar han också hejdlöst. Blir glad av att bjuda dem på den.
 
Min nummer två:
När det kommer något oväntat på posten, fick t.ex. ett födelsedagskort från väninna i Nyköping. Kortet som Ann skickad på mig på fjället i Lofoten. Ett kort där Therese och Axel hade använt något fotoprogram som gjorde att man inte klart kunde se vem som var vem, ett kort från Malmö med mig och Iris förra sommaren och för länge sedan ett kort på Madde och mig när hon tog studenten..... säkert flera men det här var några exempel.
 
Min nummer tre:
När jag ibland går ut i köket, oftast då på morgonen eller när jag kommer hem från jobbet, och jag förväntar mig att diskbänken är full med disk och bänken är kladdig och äcklig. När då "någon" har gjort i ordning och diskbänken är blank det gör mig glad.
 
Finns säkert många flera saker men det här var dem jag tänkte på igår och utmanar dig som läser att göra samma :)
 
...Nilla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0