21/150 Plus helgmys1

Svar på frågan om var Loppisen ligger:
 
Loppisen är i Östra Husby kvarn som ligger först när man svänger in till Östra Husby samhälle om man tar sista avfarten. En gammal tegelbyggnad. Välkommen
 
 
 
Efter loppisen igår tog jag en joggingrunda på cirka 4 kilometer innan barnfamiljen från Svärtinge = Dotter, Svärson och två barnbarn, tyvärr saknades det ett barnbarn.
 
Dottern och Svärsonen lämnade sina små glin och gick till en barndomsvän för att få en stund utan barn. Jag fixade lite mat undertiden och tog hand om de små. Gustav sov en liten stund men efter en och en halv timme var han otröstlig och föräldrarna kom till undsättning. För min del kan jag ägna mig åt att gå och vagga och trösta men för hans skull var det bra att de kom.
 
Vi åt sedan och drack lite vin, öl och efter en stund kom Therese barndomsvän och gjorde drinkar till oss :) Hedvig lekte och gick om kring och tjattrade.
 
 
tror hon tycker det är spännande med alla grejer som finns och som jag plockar fram för att undehålla henne. Som är en värdelös dator som hon får sitta och knäppa på.
 
Familjen sov sedan över och Therese och jag delade säng med Gustav.
 
Vi sov gott. 
 
Nu är det dags att dra på sig Loppiskläderna och ge sig iväg för att åter igen öppna upp kvarnen för allmänheten. Hoppas det kommer mycket folk i dag också, det var rusch igår :)
 
...Nilla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0