Toppen helg även om MS stör

 
Hemma efter en helg i Malmö.
 
Vi hade bokat en helg med vänner som vi umgicks med mycket förr men nu mera blir det inte ofta, men när vi träffas har vi verkligen roligt.
 
Vi hade planerat att tillbringa fredagen i Malmö för att sedan åka över till Köpenhamn på lördagen. 
 
Vi klev på tåget redan klockan halv sju på morgonen och kom till Malmö vid tiotiden. Framme i Malmö möttes vi av strålande sol och värme. Vi gick upp till hotellet och lämnade in väskorna och gick sedan ut igen. Vi strövade runt och vid Lilla Torg intog vi en lunch. Sedan gick vi till ett ölhak och satt några timmar och dit kom Madde och tog en öl med oss innan hon skulle träffa vänner.
 
På eftermiddagen gick vi till hotellet och Ingemar la sig för att vila men vi andra tog en tur till systemet för att botanisera i olika ölsorter. 
 
Vi hade sedan bestämt att vi skulle till resturangen Elessy för att äta fondue, eftersom Ingemar hade känningar i benen tog vi taxi både dit och hem. Den som inte blir mätt på den måltiden behöver nog vård :) Det bjuds på 8 olika såser till obegränsat med kött och pomme, innan kan man äta från ett rejält salladsbord.
 
Vi avslutar med att gå in på en pub brevid och jag tar en kaffedrink.
 
På lördagmorgonen bestämmer vi att Ingemar får ligga på rummet medans vi andra drar till Köpenhamn, stackarn har sådann värk i kroppen igen så han tar sig bara till toan och knappt det.Jag hämtade upp frukost åt honom och var och handlade lite smått och gått så han skulle klara sig under dagen.
 
Vi andra tog tåget över till Köpenhamn och även nu var vädret på topp.
 
 
En och annan öl  intogs och jag kan nog inte neka till att en berusning tog form. På Mikkeler drack jag en öl som var 16%, en var från början god men jag klarade inte att dricka upp hela fast det bara var 20 cl.
 
 
Lunchen blev lite spartansk men själva kaloriintaget var nog inte för lågt.
 
 
När vi sedan åkte tillbaka till Malmö var jag riktigt trött och på tåget sov jag en liten stund för att sedan lägga mig på hotellet och sova en stund till :)
 
Nu var Ingemar något bättre och vi gick ner i hotellets resturang och åt en sen middag.
 
Söndag morgon kom Madde och Ines till hotellet och åt frukost med oss. Det är helt underbart att träffa den lilla (och den stora) Solstrålen och hon blir lika glad som jag när träffas.
 
 
Vi gick sedan in på köpcentrat Triangeln och där kunde jag inte låta bli att inköpa en klänning till henne.
 
 
Och vet ni? Tre dagar utan någon träning :)
Men imorgon blir det nog något, jo det kan jag nästan lova.
 
...Nilla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0