Får ligga i nu :) 91/150

 
Känner mig som Bamses farmor på Höga berget i mitt förkläde, hon har också lite jämntjocka ben ;)
 
Om 127 dagar går vår fjärde resa till Aruba (ja, om det inte händer något annat oväntat förstås). När det var 300 dagar kvar bestämde jag att jag skulle hinna med 150 träningspass av olika slag innan resan och det gick sååå bra fram till "Beat The Mounthen" och benen gick av. Jag hade då kommit upp i 90 pass och låg verkligen bra till med bara 60 kvar.
 
Men tror ni att jag ger mig? Nä då nu har jag satt ihop en liten träning för att inte tappa allt för mycket i muskelmassa och för att nå mitt mål på 150 pass. Tänker då på vad jag kan göra istället för att tänka på det jag inte kan.
 
Till att börja med har jag en del övningar som jag fick av sjukgynasten innan jag blev utskriven på lasarettet och de är dels för att jag inte ska få propp och för att bibehålla styrka. Förutom dem kan jag stå på knä och då kan jag göra vissa yogaövningar. Jag kan göra sittups, båten och armhävningar. En del övningar med benssträck blir lite ojämna efter som gipset väger och det blir då tyngre för det benet men det benet är i vila resten av tiden så det blir bara rättvist.
 
Jag var tvungen att kolla om jag kunde komma upp i en yoga pose som heter Half Shoulder Stand där man ligger på rygg och sedan lyfter upp benen tills du står upp och ner på skulderbladen. Tänkte att det skulle bli svårt eftersom gipset är tugnt men det var inga problem.
 
På måndag ska jag på återbesök och troligen byta gipset. Tänker då se om jag kan få lite något lägre gips för då kan jag träna lite bättre och det är flera yogaställningar som jag då kan ge mig på, nu tar gipset mot om jag ska sitta på knä.
 
 
 
De övningar jag nu har kommit på att jag kan göra tänker jag köra på minst varannan dag och letar lite på yoga appen efter flera som är lämpliga att bygga på med. 
 
Okey nu börjar jag räkna igen då
91/150 
 
...Nilla...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0