Sockertorskarna ska dränkas

Usch vad socker vi stoppar i oss, maken och jag. Vi har fått hem choklad i presenter från alla möjliga håll och kanter. Vi har dem på lite avstånd från soffan i vardagsrummet för att vi inte ska stoppa i oss hela tiden men jag tror nästan det blir spår i golvet av allt hasande bort till skåpet där godsakerna finns. Så i lördags när Ingemar varit i chokladkartongerna flera gånger utmanade jag honom med att vi från nyår och framåt i 100 dagar ska hålla oss i från socker. Fick då ett tveksamt svar om att det även är socker i frukt och vi tog då beslutet att det gäller godis och kaffebröd, jag tänkte ett tag slänga in alkohol också men det kan faktiskt gå flera månader utan ändå ibland så det är ingen utmaning. Tänker dessutom smyga in mera nyttigheter i kosten utan att han (maken) vet om det. Kött bara en dag i veckan är tanken. Sedan tror jag att jag ska toppa träningsformen när jag ändå håller på, eventuellt styrketräning några gånger i veckan. Det kommer att under januari finnas ett roddpass på Friskis som börjar på tisdag. Jag skulle boka in mig på det men fick då ta en reservplats där det är elva stycken före mig på reservkö, inte troligt att jag kommer med. Känns lite hårt att sitt på rodd i 60 minuter men prova kan inte vara farligt. Idag blir det spinning, sista gången jag kör det här Giro 4 passet, blir ett nytt nästa vecka. ...Nilla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0