141/150 och tog ett beslut att backa

Varför göra saker som inte funkar?


I måndags var jag på ett pass i militärträning som inte ingick i fyraveckorscampen jag anmält mig till eftersom jag lovat att vara barnvakt när campen var. Var många övningar som inte funkar för foten som att hoppa, springa och ta i med underkroppen samtidigt ha kontroll. Tråkigt att hela tiden hitta andra  övningar och känna sig handikappad. 

På onsdagen när det var dags för nästa pass kände jag mig så omotiverad och bestämde mig för att hoppa passet. När jag sedan satt i bilen hem tänkte jag till och beslöt mig för att hoppa av helt och hållet. Träning ska vara roligt  och stärka självförtroendet, inte få mig att känna mig underlägsen.

Inneträningen på militärträningen känns dessutom trång och lokalerna är inte de fräschaste heller. Kan hända jag blir med i någon uteträning vartefter för den kändes mycket bättre.

Istället köpte jag ett nytt tidkort på gymmet och satsar nu på den träning jag klarar, spinning, core och walkingpass. Kan dessutom ta en stund på gymmet med det jag klarar.

Ska idag åka in och ta ett sprint (cykel) och corepass. Har nu i helgen tagit två yogapass som är bra för fotskrället.

Lägger ner tid på att sticka sockor, lite marigt att få till det men kul att se när det växer fram.


Om tre veckor blir det sol och vila på Aruba.


...Nilla...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0