Vad är vår tids ondska? Vår tids okunskap?

 
Idag har min hjärna arbetat med att tänka på ondska och då historisk ondska såsom nazism, Vibbeholms forskningen (forskningen på vad socker gör med tänder där "sinnesslöa" var försökskaniner), tiden när alla var mot invandrare och mycket mera.
 
Jag tror att den här accepterade ondskan har funnits i alla tider och att den är kopplad till ovetenskap men vad är det mänskligheten kommer titta tillbaka på och se på som den här tidens ondska och som vi är ovetande om? Jag menar inte då sexuella övergrepp eller annat som vi vet utan det vi inte vet och som är accepterat idag för att vi inte vet bättre....... Hm, tänk, tänk, tänk.
 
Nähä det här löser jag inte idag men jag kanske vet om tio eller tjugo år.
 
...Nilla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0