Från Slösa till Spara

Nu behöver motivation för att skärpa till mig och den som kan ge mig det är bara jag själv


Har under senaste tiden ätit väldigt mycke godis, kaffebröd, glass och annat som inte innehåller någon bra näring. En verkligen dålig sida hos mig.

En annan dålig sida är att jag slösar pengar och inte sparar som jag egentligen kan. Vet vad jag vill spara till, vilket är en hemlighet.

I dag när jag lyssnade på en podd pratade de om olika spartips vilket fick min hjärna att börja mala: Dessa två dåliga sidor jag har, kan vara flera  men nu fokuserar jag på dessa två, kan de liksom omvändas till något bra? 

Jo, nu har jag planerat så här: 

Varje dag som jag inte stoppar något av följande onyttigheter i mig tar jag tjugo kronor in på ett helt nytt konto. Det gäller godis, kaffebröd, glass och snacks.

Dessutom de dagar som jag tar med mig matlåda och inte går ut och köper mat sätter jag in sextio kronor ( en matlåda på ICA kostar  59kr).

Kontot har jag döpt till motivationskontot och jag öppnade det idag,  summan är idag noll och eftersom jag varit på kalas för Axel har jag ätit tårta och cocusboll.

Vi får se hur det går och hur mycket pengar som kommer in på kontot.

...Nilla...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken bra idé! Det ska jag oxå göra, har redan ett "sparkonto" men just nu med 0 kr. Veronica

2017-06-05 @ 12:32:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0