Barcelona m.m.

Skriv inläggstext 

Barcelona är en stad jag verkligen gillar, skulle kunna tänka mig att tillbringa mycket mera tid där.


Nu blev det inte mera än två gånger vi var inne där under den här resan, det var val angående Kataloniens självständighet vilket gjorde att det var lite oroligt där och det var bäst att hålla sig undan. 

Men jag hade gärna varit en heldag och åkt runt på sevärdigheterna och gått på Salvador Dalis museum men jag och min syster har lite olika intressen och jag ville inte göra det själv, det får bli en annan gång. Har lite tankegångar om det.

När vi var där höll vi oss runt Plaza Catalonia och shoppade. Vi var förstås inne på saluhallen som är magisk.


För övrig solade vi och shoppade i två veckor. Vi var på en riktigt bra marknad och handlade mängder, bland annat en resväska till för att få med oss allt hem.


Gissa om vi hade ett bestyr med att packa sedan. Det var dessutom en del övervikt men eftersom den personen som sedan checkade in väskorna var fullt upptagen med att smsa hade hon inte riktig koll 😜

Nu är det skönt att vara hemma igen och tvättmaskinen har fått gått  för att få lite ordning. Det kan ju dyka upp någon annan resa, bäst vara beredd.

Lite mera bilder bara för dokumentationens skull då:

Skriv inläggstext 

...Nilla...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0