Jobba upp konditionen till max

I helgen som var provade jag att jogga, gick ganska bra men haft lite obehag i foten efter. Inte direkt ont och troligen blev det lite för mycket.


Men nu fick jag för mig att hoppa på en ny utmaning för att maxa konditionen. Giro 4 är cykelpass som håller på i 24 veckor och bygger på att höja prestationen i fyra intervaller. Varje intervall är sex veckor  och det finns två pass i veckan och passen är 90 minuter.

Körde första passet idag och det gick riktigt bra. Sista 15 minuterna var rejält jobbiga men värken i rumpan var nog värst. 

Under hela passet finns det en tavla som visar var i passet vi är och vid varje utmaning en klocka som tickar ner. På cykeln finns det en mätare som instruktören talar om vad den ska visa för att få ut det bästa av träningen.

Vi får se hur det går och hurlångt jag hänger med. Kul är det i alla fall.

...Nilla...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0