Bråviksbrantsleden

Skriv inläggstext 

Sitter nu i soffan med värkande ben efter en rejäl utmaning. Eftersom vädret var riktigt fint i dag och jag hade min första lediga onsdag, kommer vara ledig varannan onsdag framöver, tyckte vi att det var läge för att beta av en vandringsled.


Ingemar har semester den här veckan och ligger mest i soffan och han tyckte att han behövde ut. Vi tog båda bilarna över färjan och parkerade min bil vid Säter och åkte sedan tillsammans till Koppabo.


Det var lite knepigt att hitta starten på leden och vi både åkte fel och gick fel men vi sa lite hurtigt att vi har ju hela dagen på oss. 


Det var ibland lite dåliga markeringar på leden men samtidigt nästan omöjligt att gå vilse. 


Skriv inläggstext 

Ibland var terrängen riktigt knepig och jag trodde nästan att det inte skulle gå att ta sig fram men det gick.


När vi gått ungefär fyra kilometer kände jag av gallsten och blev lite orolig men fortsatta att knalla på och det släppte som tur va. 


Även om det ibland var knepigt och riktigt jobbigt är det kul och väldigt skönt att komma ut i skogen. Sedan alla små mysig ställen som finns utmed vandringslederna, dem är det bara att njuta av.



Eftersom vi gick lite fel några gånger gick vi nästan två kilometer längre en vad leden är. Det tog oss över fyra timmar och då stannade vi bara korta stunder för att dricka lite och gick sedan vidare. Vi hade bara några energibranschen med oss och vi vill inte ha så mycket att bära på.


Då vi var framme vid Säter och min bil var vi rejält trötta och att då få byta skor och lufta fötterna var välbehövligt. Nuvarande det bara att sätta sig i bilen och åka tillbaka till Kopparbo och hämta bilen. Med nästan tolv kilometer avverkade känner vi oss nöjda.

...Nilla...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0