Hinnerstorpsleden

Nu är det dags att snöra på kängorna och ge sig ut och beta av vandringsleder och naturreservat i närmiljö. Tänker ta lediga dagar och när vädret tillåter till det framöver.

Funderade lite i morse om vilken led jag skulle välja och bestämde mig för Hinnerstorpsleden som först ut. Ännu är det inte supervarmt och det finns en del snö och is kvar. Funderade på om det skulle vara framkomligt när jag i början av leden kom fram till en bit som var både snö och is, lite orolig för hur det var under om jag skulle trampa igenom.

(null)

Nu var det bara en liten bit som det var snöväg och det blev snart barmark, men lite blött ibland.

Sträckan jag gick skulle vara tre till fyra kilometer men det kändes längre för att det är över stock och sten, upp och ner. Fick krypa under och klättra över kullblåsta träd. Det var bra uppmärkt så jag hittade lätt men i slutet undrade jag om jag var inne på ett andra varv.

(null)

(null)

(null)

(null)

Det tog cirka en timme att gå runt och lite svettig blev jag. Blir alltid förvånad och glad när jag upptäcker hur väl ordnat det är vid dessa vandringsleder. Som det här lilla skyddet med halmbalar som sitt kuddar.
(null)

Får se när och vart nästavandring kommer gå.

...Nilla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0