87 dygn kvar till resa

Faktiskt tycker jag att det är lite tråkigt nu, bara transportsträcka till våren och den känns Ånge borta. Tyckernte vi gör något speciellt utan bara jobbar, ser på tv, spinning och den ständiga frågan: vad ska vi ha för mat? 

För att muntra upp mig själv lite hörde jag av mig till väninnan Nyköping och påtvingade mig en AW om några veckor. La in om semester dagen efter och tänkte då vara kvar över natten.

Tvingade ut maken på en liten skogspromenad förut för att få in friskt Syrén kroppen, riktigt skönt och välbehövligt. Tog sedan tag i en surdeg i form av ett ofräscht kylskåp, tömde sedan halva frysen på gammalt som vi aldrig kommer att använda. Bland annat en stek sedan 2014, usch vad onödigt, oekonomiskt och inte särskilt matsmart. Tänker på när jag och mina syskon tömde efter våra föräldrar, massa gammalt i både kyl och frys och jag vill inte att mina barn ska behöva ta hand om det efter mig. Behöver även ta ett krafttag i skafferiet men det får bli morgondagen stora syssla.

Om 87 dagar åker vi till Italien på vandring vid Gardasjön.

...Nilla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0