Odda

Eftersnacket natt i Oslo åkte vi vidare mot Odda. Jag tycker det är spännande att åka och inte ha en aning om hur det ser ut längs med resan. Vi, eller egentligen Ingemar, ville gärna hitta ett fik där han kunde få något slags bakverk. Det fanns inget utmed vägen men vi åkte in i en liten by/stad och hittade ett. Där hittade jag också en affär som hade massa rea och jag gick in med "inte köpa glasögona" på och kom ut med en marinblå blus.

Aningen rolig staty hade staden också men den köpte jag inte:
(null)


Fram på eftermiddagen nådde vi vårt mål Odda och checkade in på hotellet Trolltunga. Något besviken på det stället, litet tråkigt rum med liten toa och dusch. 
(null)

Resturangen hade välsmakande mat, alltid något men ganska dyrt. När vi ätit tänkte vi ta en liten promenad och se oss kring lite. Vi gick ner för en lång backe utmed en fors, riktigt vackert. 
(null)

Något jobbigt när vi sedan vände och gick tillbaka, uppför, uppför och mera uppför. Blev helt genomsvettig av den promenaden men vi tog det som en uppvärmning inför dagen därpå då vandringskängorna skulle på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0