Predikstolen

Då till huvudmålet på den här semestern, det skulle varit Trolltunga i Odda men nu blev det inte så utan huvudmålet blev Predikstolen.

Vi åt en riktigt bra frukost och satt oss i bilen för att åka till vandringen. För att ta sig ditfick vi börja med en färjetur och sedan en kortare bilfärd. Framme vid parkeringen var det redan full aktivitet med folk som förberedde sig. Vi snörade på oss kängorna och lastade ryggsäcken och började trava på. 
(null)

Det var snart uppför men ändå lätt i början, många som gick med hund och många som hade stavar. Jag hade möjligen föredragit hund för stavar verkade bara krångligt att hålla reda på.

Leden var mycket tillrättalagd för att skydda naturen och för att underlätta. Gångar av trä för att vi skulle slippa gå i träsk.
(null)

Många gånger var stigarna byggda med stenblock, de som bäst dem hade nog andra muskler än oss.
(null)

Som vi alltid gör tog vi paus lite då och då för att syresätta musklerna och vila. En bit upp kom vi till en liten sjö där det var många som passade på att bada, rasta oh vätska upp sig. Hade visst ingen bild på det.
Det om oss cirka två timmar upp men det var det värt.
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


(null)

Nackdelen var att det var väldigt mycket folk och om jag ska göra om det ska det inte vara i värsta semestertiden.
Att det var mycket folk märktes ännu mera på vägen ner. Fullt med människor på väg upp och på väg ner. Vi fick sicksacka mellan och jagvar livrädd ibland att jag skulle snava på någons stavar. Många som vi mötte som jag undrar hur långt de skulle ta sig, men tror att de flesta klarar det men det tog säkert sin tid.
När vi kommer ner till parkeringen är det superskönt att ta av sig kängorna, jag har haft kramp under foten stor del av ned vägen. De som parkerade  bredvid oss hade också precis kommit ner så vår tid var nog ganska genomsnittlig.

Färjan tillbaka och en välbehövlig dusch och sedan en tur på stan innan middag. Hittade då en cool handväska som jag bara var tvungen att köpa.
Åt sedan väldigt god köttbit och sov sedan skönt.
...Nilla...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0