Ågelsjön

Varit dåligt med att ut och utforska vandringsleder på sista tiden trots att det varittoppeen höstväder. Finns olika anledningar till det och en av anledningarna är MS. Men viljan finns och igår var det dags.

Vi tog bilen till parkeringen vid Åhelsjön och snörade på oss vandringskängorna. Varsin ryggsäck med lite näring och vatten. 
Lite kallt men friskt i luften och första vandringen var på grusväg. Vi mötte ryttare på häst och cyklister på cykel och såg sjön under i stortsätt hela leden. Lätt vandring första fem kilometerna men i efterhand förstår vi att det fanns en annan stig som vi missade och det skulle då varit lite mera utmanande. Vi gick sammanlagt 9,2 kilometer och sista halvan var mysigast med blandad terräng, skön luft att djupandas i.
Lite bilder:
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Ordentligt trötta när vi kom tillbaka till bilen. Får se om vi kommer iväg mera under hösten.
För övrig har jag hittills joggat tre gånger och det funkar bra men jag tar det lugnt och inte så långt, tror det är över 2,5 kilometer och jag är nöjd.
Idag är kroppen lite sliten och seg och jag tänkte som jag brukar: YOGA!!!!! Det är lösningen på allt. Fattar inte att jag inte får till det flera gånger i veckan men idag blev det av. Ojoj vad kroppen behövde det och nu måste jag verkligen skärpa mig på det. Ingemar nämnde att han också behöver det och då gäller det att börja tjata på honom.
På onsdag börjar Giro 4 spinningen, tar ett pass i kväll för att hålla fötterna igång. Körde ett pass i måndags.
1750/43= 40,69 kronor per pass
...Nilla...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0