Ingen träning = blir sjuk

Ja precis så blir det, jag har inte tränat på några veckor och då blir jag mera mottaglig för virus. Alltså det här ärmen egna analys och har inte vetenskaplig grund.

Två dagar har jag varit hemma och första dagen låg jag konstant i soffan och får riktigt ont ikroppen av det. Dag två gick jag ut och gick en kilometer i skogen, skönt med luft men jobbigt för kroppen.

Nu måste jag börja prioritera träningen och i vecka 43 börjar mina långa spinningpass och de ska jag delta i så ofta som det funkar, söndagskvällar och onsdagkvällar. Innan dessa pass börjar behöver jag ta några vanliga pass och lite yoga.

Idag mår jag något bättre tror jag och ska ta en längre promenad. Ska dessutom baka både fröknäcke och mjukbröd, köpte ett gäng fläskkotletter som ska ugnsbakas i två timmar i gräddsås, blir så mumsigt.

Igår gjorde jag hemgjord beanässås och det var inte så svårt som jag trodde men lite meckigt och drt blev lite dålig kryddad, vet inte vad som saknades eventuellt mera vinäger. 

Funderar lite på om jag ska åka på en vandringsresa till Alperna i vår, kollar på Temaresor och funderar. Tror det blir så men har ännu inte bokat.
...Nilla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0