Stockholm

Är nu på en tvådagars kurs i Stockholm,  närmare bestämt i Vasastan. Ligger i sängen på hotellrummet och softar, sett gårdagens "Bonde söker fru" redan och klockan är bara 5:30. Somnade riktigt tidigt igår efter en späckad dag.

Gick IR ut och letade lite efter någon lugn resturang men gick tillslut tillbaka till hotellet och beställde en plocktallrik.
(null)

Med ettglas vin blev det alldeles lagom som kvällsmiddag.

Men hemlagad mat är godare och i tisdags gjorde jag en egen kycklingrätt som blev kanon. Har dessutom hittat en annan form av nudlar som är perfekt för mig.

(null)

Krispiga och goda. 

Min kycklinggryta:
Kycklinglårfilé
En lite hackad röd chili
Purjolök
Vanlig gul lök
Röd currypasta 
Kokosmjölk
Kokosgrädde
Kokosolja
Fisksås
Oastersås
Sjögräsnudlar
(null)

Gillar när jag gör grytor med allt-i-ett och det bara är att ösa upp på en tallrik. Nudlarna hittade jag på ICA om någon undrar.

För övrigt mår jag bra och var på spinning i måndags.
1750/42= 41,66kr

...Nilla...

Kommentarer
Postat av: Kinna

Jösses vilken matkonstnär du blivit. Kul med nya recept och tips.

2018-10-13 @ 04:27:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0