Kokosolja

Mina ögon rinner och kliar konstant och jag har en del rinnsnuva. Det är tecken på allergi och jag har senaste åren ätit allergimedicin. När den tog slut i december tänkte jag att jag provar utan. Det var inget smart drag och jag har börjat igen men det tar lite tid innan den hjälper.

Att ögonen rinner gör att huden runt ögonen blir extra rynkig och torr och de kliar ännu värre. Igår smörjde jag in ansiktet med kokosolja och flera gånger runt ögonen. Det luktar gott men jag ser dimmigt för det ligger troligen en hinna över ögonen. Huden blir i alla fall något smidigare.

Pratade med malmödottern som tyckte jag skulle prova zinzano olja och se om allergin avtar och att ögonen kanske blir bättre. Ja men varför inte. Beställde en flaska ......trots köpstopp men får räkna det som medicin.

...Nilla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0